Елла Коцай
Ваш психолог, який завжди поруч
Дитинство –це життєвий відрізок між народженням і підлітковим віком. Це час первинного досвіду, коли все відбувається вперше, все потребує дослідження і осмислення, коли речі, події і переживання набувають свій первинний сенс в контексті відносин з оточуючими людьми. Діти знаходяться під впливом своєї сім’ї та відображають ті проблеми та особливості, які утворюються в родині. Для того, щоб справлятися з труднощами та задовільняти потреби дитина може пригнічувати і свої почуття, обмежувати тіло, блокувати емоції, інтелект.
Дитяча психіка складніша ніж у дорослих, бо пов’язана з віковими змінами. Протягом короткого часу психіка дитини розвивається дуже швидко. Під час вікових криз дитина може і повинна проявляти протест. У 3,7,12 років цілком нормальні істерики, безпричинні образи, замкнутість. Якщо в ці періоди дитина не проявляє емоцій, значить вона з якихось причин пригнічує їх і тримає в собі. Рано чи пізно ці емоції проявлять себе в гіршій формі. Дитина будь яким шляхом буде старатися задовільнити свої потреби і дуже часто використовує невідповідні способи – щоб не бути відторгнутим і залишеним, а отримати схвалення найважливіших їй людей. Цей процес включає ту саму “поведінку і симптоми”, які потім приводять в терапію як дітей ,так і дорослих.
Коли у дитини є проблема з комунікацією і це бажано налагодити в дитячому віці, щоб в подальшому малюк не став «ізгоєм» у суспільстві.
Якщо дитина відмовляється ходити до школи, їй некомфортно в колективі,її ображають, з нею не хочуть дружити.
Важливо не упустити момент коли дитина перестає спілкуватися з батьками та ділитися з батьками переживаннями.
Якщо дитина відмовляється ходити до школи, їй некомфортно в колективі, її ображають, з нею не хочуть дружити.
Якщо малюк пережив шок, насильство, смерть близької людини або будь-яку іншу важку життєву ситуацію.
Якщо в дитини почалися проблеми зі сном, пропав апетит, якщо часто болить голова або живіт, а лікарі кажуть, що він здоровий.
Якщо дитина заподіює собі шкоду (дряпає себе, б’є, робить надрізи на тілі тощо)
Первинна консультація проводиться з батьками. На ній формується запит.
Під час консультації я ставлю питання як до дитини, так і до батьків, щоб встановити контакт. Також розповідаю як я працюю під час терапії і які інструменти використовую.
Далі я працюю окремо з дитиною. Це переважно 3-5 сесії. Ви можете бути присутніми на консультації, але дитині складно буде розкритися в присутності вас.
З дитиною проводжу діагностику на тему батьківського звернення. Вона може проходити по-різному залежно від настрою дитини та бажання. Це можуть бути тести, бесіда, малюнки, ігри тощо. Це все діагностичний матеріал залежно від віку, настрою та бажання дитини.
У процесі спілкування з дитиною стараюся створювати умови, щоб дитина могла виражати свої почуття, бажання, для цього потрібно створити атмосферу довіри ( переважно це відбувається при тривалій терапії). Тоді для батьків буде зрозуміло причини та їх вирішення. Багато уваги приділяю під час терапії питанням самоприйняття та самопідтримки.
Я приймаю дитину такою як вона є, не засуджую, не соромлю, не звинувачую тощо. Працюю з дитиною в тому темпі який їй зручний (вирішити всі питання за 2 консультації деякі запити неможливо).
Кожна 5 зустріч переважно відбувається з батьками. Практикую і спільну зустріч з дитиною і також окрема зустріч лише з батьками. Перед зустріччю з батьками обговорюю з дитиною , чим я можу поділитися з батьками.
Дотримуюся конфіденційності.
Рекомендую провести завершальну сесію , на якій ми обговорюємо спільно з дитиною і батьками, що саме нам вдалося, чого дитина навчилася. Діти можуть працювати з проблемами, які відповідають їхньому рівню розвитку. Тому на інших етапах розвитку можуть виникати свої труднощі, які потребуватимуть корекції.